Työntekijäkoke­mus ja -viestintä

Autamme asiakkaitamme olemaan parempia työnantajia. Työnantajia, jotka houkuttelevat ja pitävät oikeanlaisia työntekijöitä. Sellaisia, jotka toteuttavat organisaation strategian. Tässä onnistumme suunnittelemalla, kehittämällä ja viestimällä työntekijäkokemuksesta, joka on yhtä aikaa merkityksellinen niin organisaatiolle kuin sen tarvitsemille osaajille. Palvelumme kattavat hyvin laajan kirjon. Autamme mm. työntekijämielikuvatutkimuksessa, työntekijäkokemuksen suunnittelussa, kulttuurin kehittämisessä, johtamiskoulutuksessa, tasa-arvon- ja yhdenvertaisuuteen liittyvissä suunnitelmissa/kehittämisessä/viestinnässä, hybridityössä, sisäisessä viestinnässä, työnantajabrändäyksessä ja rekrytointimarkkinoinnissa.

Tarvitset oikeanlaisia työntekijöitä – mutta tarvitsevatko he sinua? Työntekijät itsessään eivät tarjoa organisaatiolle kilpailuetua. Kuka tahansa voi palkata samanlaisia osaajia. Työntekijät voivat irtisanoutua hetken varoitusajalla tai lopettaa tuottavan ja innovatiivisen työskentelyn. Voit kuitenkin rakentaa kilpailuetuasi suhteessa kilpailijoihin kyvylläsi houkutella, sitouttaa ja motivoida työntekijöitä. Tämä vaatii jatkuvaa työntekijäymmärryksen keräämistä organisaation sisältä ja ulkoa.

Ymmärtämällä nykyisiä ja potentiaalisia työntekijöitä rakennat, ylläpidät ja kehität työntekijäkokemusta, jota strategiasi tarvitsemat ihmiset arvostavat. Tämän jälkeen on kommunikoitava työntekijäkokemuksen hyvistä ja huonoista puolista nykyisille, sekä potentiaalisille työntekijöille. Työnantajabrändi on työntekijäkokemuksellesi kuin tuotebrändäys on sokerivedelle. Kukaan ei kuule ja innostu tarjoamastasi kokemuksesta, ellet käytä viestintää ja markkinointia tietoisuuden ja tiettyjen brändimielikuvien rakentamiseen, sekä yrityksen sisällä että sen ulkopuolella.

Toimintatapamme

Milttonin asiakkaana työntekijöidesi sitouttaminen, osaajien houkutteleminen ja asiakaskokemuksesi parantaminen onnistuu. Tässä muutamia syitä:

  • Olemme oppineet ja oivaltaneet paljon viime vuosien yli 40:ssa erilaisessa työntekijäkokemus- ja työnantajabrändiin liittyvästä projektista
  • Tarpeidenne mukaan kerätyn ydintiimin omistautumisen ja asiantuntijuuden lisäksi asiakkaamme pääsevät hyötymään 400+ asiantuntijamme neuvoista ja työstä
  • Jokainen projekti saa kokeneen projektijohtajan, joka takaa sujuvan projektin, jossa on sekä selkeät vastuut ja aikataulut, joissa pysytään.

Palvelumme

Työntekijäkokemus

  • Kulttuurin tutkiminen ja määrittely
  • Kulttuurikirja
  • Työntekijäkokemuksen muotoilu (EXD)
  • Työntekijäpolut
  • Työntekijäkokemuksen mallinnus (blueprint)
  • Työntekijäkokemuksen kehittämisen tiekartta
  • Muutosagentti-ohjelma (työntekijöiden valmentaminen muutoksen edistäjiksi)
  • Monimuotoisuus, yhdenvertaisuus ja mukaan ottamiseen liittyvä strategiatyö, kehittäminen ja viestintä
  • Johtamisen kehittäminen
  • Hybridityönteon kehittäminen

Työnantajabrändityö

  • Työnantajakuvan tutkiminen
  • Työnantajabrändin mittaamiseen liittyvä neuvonanto
  • Työntekijäpersoonat
  • Tarinatyöpaja
  • Työnantajalupauksen valinta ja kirjoittaminen
  • Työnantajalupaukseen liittyvän luovan konseptin ja visuaalisen ilmeen suunnittelu
  • Työnantajabrändityön käsikirja
  • Tiekartta työnantajabrändin kehittämiseen
  • Viestintä- ja markkinointisuunnitelma työnantajabrändityöhön
  • Brändi- ja rekrytointimarkkinointikampanjat
  • Sisällöntuotanto – hybriditapahtumat, videot, infograafit, artikkelit ja podcastit
  • Brändilähettiläiden koulutukset
  • Ajatusjohtaja-valmennusohjelmat

Sisäinen viestintä

  • Sisäisen viestinnän neuvonanto
  • Sisäisen viestinnän strategia ja viestintäsuunnitelma
  • Sisällöntuotanto – jatkuva tai projektikohtainen
  • Ulkoistettu sisäisen viestinnän asiantuntija tai tiimi erilaisia viestinnän ammattilaisia (tuntimäärä per viikko tai kuukausi sovitaan erikseen)

Ota yhteyttä työntekijäkokemusasiantuntijoihimme

Miikka Huhta
Johtaja, työntekijäkokemus ja -viestintä
miikka.huhta(a)miltton.com