Lisätietoa tarjoaa
annina.brandt@miltton.com
+358442758787
Vaikka Puuilolla oli laaja tavarataloverkosto eri puolilla Suomea, oli se potentiaalisten sijoittajien asuttamalla pääkaupunkiseudulla ja muissa suurimmissa kaupungeissa verrattain tuntematon ketju. Haasteenamme oli varmistaa ennen muuta tarvittava yksityissijoittajien kiinnostus listautumisvaiheessa. Tavoitteinamme oli kerätä monipuolinen omistuspohja sekä tukea brändin tunnettuutta ja laajentumistavoitteita. Luovaksi haasteeksi kiteytyi: miten teemme Puuilon osakkeesta pörssin halutuimman?
Kasvussa ollut suomalaisten sijoittamisinto oli koronan myötä kiihtynyt entisestään, kun suomalaisten tileille oli kertynyt ylimääräistä rahaa. Halusimme positioida Puuilon listautumistarinan osaksi tätä yhteiskunnallista muutosta luomalla siitä helposti omaksuttavan, kansanosakemaisen ilmiön.
Koska listautumisiin liittyvä markkinointi on tarkkaan säänneltyä, jotakuinkin kaikki kampanjointi näytti ja kuulosti hyvin samankaltaiselta. Puuilon brändille tällainen jäykistely ja vakavuus ei sopinut. Päätimme tehdä poikkeuksen ja säilyttää Puuilon rouhean brändin myös listautumiskontekstissa. Teimme yrityksen listautumisesta riemastuttavaa ja brändinnäköistä mainontaa: ilmoitusten kuvassa tee-se-itse-ihminen leikkaa pensasaitaa nousevan pörssikurssin muotoon.
Puuilon vanha slogan ”Morjensta pöytään” sai uuden elämän listautumisesta kertovassa muodossa ”Morjensta pörssiin”. Aiemmin mainonnassa käytetty Morjensta pöytään -kappale sanoitettiin kokonaan uusiksi, ja sen avulla tehtiin listautumisannista sekä Puuilon houkuttelevuudesta sijoituksena korvamato. Listautumisanti lanseerattiin katusoittajan avulla.