Finavia: Vastuullisuusohjelma ja -viestintä

Haaste

Lentoasemayhtiö Finavian vastuullisuus on monimutkainen kokonaisuus, jota sidosryhmien ja henkilöstön on vaikea hahmottaa – mihin asioihin voidaan suoraan vaikuttaa, mihin välillisesti ja mikä Finavian roolin tässä tulisi olla? Finavia tarvitsi systemaattisemman ja kattavamman lähestymistavan vastuullisuustyöhön.

Ratkaisu

Miltton toteutti olennaisuusanalyysin vastuullisuusohjelman perustaksi. Johdon haastattelujen ja työpajojen pohjalta Miltton loi ohjelman rakenteen ja pitkän aikavälin tavoitteet kolmelle valitulle fokusalueelle. Vastuullisuusohjelma myös integroitiin osaksi Finavian strategiaa.

Tulokset

Olennaisuusanalyysi ja vastuullisuusohjelma antoivat Finavialle työkaluja vastuullisuuden johtamiseen ja etenemisen raportointiin. Ohjelman pohjalta kirjoitettiin helposti omaksuttava vastuullisuustarina. ​Implementoinnin tueksi luotiin viestintämateriaaleja ja vastuullisuuden avainviestijät valmennettiin kertomaan vastuullisuudesta omissa tiimeissään. Miltton on lisäksi Finavian pitkäaikainen vastuullisuusraportoinnin kumppani, joten ohjelmaa pystyttiin suoraan hyödyntämään myös raportointiin.

Pystyimme rakentamaan vastuullisuusohjelman koko kaaren olennaisuusanalyysistä viestintään saman kumppanin kanssa, mikä helpotti tiedonkulkua vaiheesta toiseen ja siksi tehosti työtä.
Annika Kåla
Communications manager, Finavia

Lisätietoa tarjoaa

Julia Österlund
Director, Growth and Business Development
+358407500667