ESL Shipping: Miten viestiä vakuuttavasti ääritilanteissa?

Aspo-konserniin kuuluva varustamo ESL Shipping halusi vahvistaa ja simuloida johtoryhmänsä mediakohtaamisia. Yritys halusi parantaa johtoryhmäläisten valmiuksia etenkin haastavimmissa viestintätilanteissa, kuten mahdollisissa äkillisissä kriiseissä. Onnistuessaan kriisiviestintä vapauttaa organisaation voimavaroja lisävaurioiden ehkäisyssä tai esimerkiksi pelastustoimissa.

Miltton toteutti yhtiölle media- ja kriisiviestintävalmennuksen Milttonin omassa studiossa kameranvalojen paisteessa. Koko päivän kestäneen valmennuksen aikana osallistujat saivat konkreettisen työkalupakin esiintymiseen ja toimittajakohtaamisiin valmistautumiseen omaa persoonallisuutta hyödyntäen.

Lisäksi Miltton tuki ESL Shippingiä nykyviestinnän haasteet huomioivan kriisiviestintäsuunnitelman rakentamisessa.

Valmennus sisälsi:

  • kattavan paketin uskottavuuden psykologiasta, journalistin ohjeista, uutismedian murroksesta, sanattoman ja sanallisen viestinnän työkaluista, yleisön odotuksista ja oman esiintymisen ponnekkuuden ja ytimekkyyden lisäämisestä
  • useamman kierroksen videoituja haastatteluharjoituksia
  • yksilölliset palautteet

ESL Shipping Oyn toimitusjohtaja Matti-Mikael Koskinen totesi valmennuksesta näin:

”Kokemuksemme mediavalmennuksesta oli erittäin positiivinen. Se paransi selvästi koko kriisiviestintäryhmämme valmiutta kohdata kriisitilanteita ja hoitaa ne asiantuntevasti ja sujuvasti.”

Kiinnostuitko?

Maria Vaismaa ja Erik Bäckman kertoo sinulle mielellään lisää.

maria.vaismaa(at)miltton.fi
+358 40 75 29198

erik.backman(at)miltton.fi
+358 40 562 8124